| CureZone.com Educating Instead of Medicating | Like CureZone on Facbook! |
| Home > Forums | 11330 visitors online now | Add To Favorites | Log On Join/Sign Up User Finder | Inbox | New |
Salut!!
Home
Forums
Peeling Lips: Exfoliative Cheilitis
Search CureZone:
by Maxime77
13 mon
749
Peeling Lips

Maxime77
Re: I have EC for 3 months !!! I have got a few Questions.
PM Maxime77
Date: 4/11/2012 11:17:02 PM ( 13 mon ago )
Hits: 627
Size: 2151 char.
Replies: 1
URL: http://curezone.com/forums/fm.asp?i=1928211
Non je n'ai jamais eu l'habitude de mordiller ou arracher la peau de mes lèvres en période de stress... en revanche j'ai toujours eu les lèvres assez sèches et gercées l'hiver à cause du froid... mais rien de grave.
Comme je l'ai dit, en novembre j'avais les lèvres sèches (à cause d'une surexposition au soleil sans protection) et j'en avait perdu l'habitude après 1an sous la chaleur australienne. Je me suis donc mis à utiliser du stick à lèvres jour et nuit à mon retour en France de peur de voir mes lèvres trop gercées.... et j'aurais pas du!!! l'utilisation des sticks à lèvres merdiques (genre Mixa etc) a surement provoquer ma cheilite.
Cependant je ne sais pas pourquoi mais uniquement ma lèvre supérieure est atteinte. en janvier, alors que j'étais déja atteint par l'EC j'ai continué a en mettre mais la zone ne s'est pas agrandie...heureusement.
Depuis mon retour en Australie mi-février j'ai stoppé l'utilisation de stick. En quelques semaine j'ai vu une amélioration avec des croûtes moins épaisse et horrible et une zone qui s'est légèrement réduite. Le retour à la chaleur a peut être également aidé.
Mais l'EC n'a pas disparu pour autant... ce qui est gênant pour ma vie sociale. Heureusement je peut vivre avec car seule ma lèvre supérieure est atteinte... j'essaye d'organiser mon "agenda" pour sortir en boîte ou aller au resto etc pendant les 2 premiers jours du cycle là ou les croûtes ne sont pas visible. Pour les 3éme et 4éme jour du cycle...je peut toujours sortir en public, aller en cours etc car quand les croûtes sont séches elles ne sont pas trop visible...cependant j'évite le plus possible de boire ou manger avec d'autres personnes.
Comme tu l'imagines je pourrais parler de cette EC pendant des heures lol. J'espère juste qu'avec le temps, en conservant un rythme de vie sain (sport, nourriture équilibrée, bon sommeil, pas de stress) cette maladie va finir par partir. Je conserve bonne espoir que l'EC peut se soigner petit à petit sur une longue période.
Depuis quand as tu l'EC? Comment vis tu avec? N'hésite pas à tous me raconter, on est là pour s'aider.
à bientôt,
Maxime
![]()
![]()
Alert Webmaster & Moderators
How do you feel about this message?
Agree
Disagree
Hide this question
Reply to This Message
![]()
Use of CureZone is subject to the following Terms of Service
Important Disclaimer!
Answers, comments and opinions provided on CureZone are general information, and are not intended to substitute for informed professional medical, psychiatric, psychological, tax, legal, investment, accounting, or other professional advice. CureZone does not endorse, and expressly disclaims liability for any product, manufacturer, distributor, service or service provider mentioned or any opinion expressed in messages, comments or articles on CureZone. Your use of this website indicates your agreement to these terms and those published here. Read more ...
Selected Ads from CureZone Sponsors
$10 off Oxy-Powder®
1 time use only. A special discount to all curezone members!
Bentonite Clay Hydrated $8
Used for internal cleansing alone or together with psyllium seed...
Detoxify and Cleanse Naturally
Drink ionized alkaline waters medically proven health benefi...
Anti Cancer Medical Effect
Medical researchers confirm electrolyzed reduced water protects ...
Proven medical anti-diabetic benefits
Electrolyzed drinking water significantly reduces blo...
Proven Candida Diet
The Only Legitimate Diet for Treating Candida in 30 Days
Selected Ads from CureZone Sponsors
$10 off Oxy-Powder®
1 time use only. A special discount to all curezone members!
Bentonite Clay Hydrated $8
Used for internal cleansing alone or together with psyllium seed...
Detoxify and Cleanse Naturally
Drink ionized alkaline waters medically proven health benefi...
Anti Cancer Medical Effect
Medical researchers confirm electrolyzed reduced water protects ...
Proven medical anti-diabetic benefits
Electrolyzed drinking water significantly reduces blo...
Proven Candida Diet
The Only Legitimate Diet for Treating Candida in 30 Days
Clarkia Extra Strong $22
Original Hulda Clark parasites cleanse: Black Walnut, Cloves & Wor...
Royal Oil of Oregano - 100% Pure
The Wolfe Clinic’s Royal Oil of Oregano is one of the few ...
Yeast Infection Stopped!
Hear my No-BS story on how I stopped my yeast problems once and fo...
| Back To Top | Selected Ads from CureZone Sponsors: | Become a Sponsor |
|
Guest Book - Liver Flush FAQ - News - Link Exchange - Add URL - How To Exchange Links? - About Global Directory
Terms of Service - Privacy Policy - Spam Policy - Disclaimer - Guidelines & Rules - Forum Trolls - Fair use notice
Staff's pages: Owen - Wrenn - Maya
CureZone Newsletter is distributed in partnership with www.netatlantic.com
Contact Us - About - Donors - Stats
Copyright 1996 - 2012 curezone.com
fetched in 0.33 sec at 5/20/2013 9:02:50 AM, requested by 107.20.129.212, referred by http://curezone.com/forums/fm.asp?i=1928211 , requested 1 pages in this session, y=2